sobota, 3 października 2015

Filmowo: Dlaczego warto zobaczyć "Everest"?

Filmowo: Dlaczego warto zobaczyć "Everest"?

 


Dla widoków i muzyki - piękne zdjęcia to jedna z największych zalet tego filmu. Warto wybrać się do kina, by w pełni docenić niesamowitą ilość pracy włożoną w osiągniecie takiego efektu. Parzenie na ośnieżone szczyty i dopracowane w najmniejszym szczególe ujęcia było bardzo satysfakcjonujące. Ogromny ekran i odpowiednio nagrane sceny, pozwalają poczuć się  jak uczestnik wyprawy, niemal jej doświadczać.  Dodatkowo, napięcie jakie stworzono dzięki idealnie dobranym kompozycjom, przerywanym momentami głuchej ciszy, było niesamowite. Idealnie oddawało kontrast pomiędzy dwoma miejscami - górą i całą resztą świata. Absolutna cisza na sali była świetnym dowodem uznania dla filmu.
 


Żeby obejrzeć pełne stadium wytrzymałości psychicznej człowieka. Niesamowitych, niemal niemożliwych rzeczy jest w stanie dokonać tylko ktoś kto nie ma nic do stracenia albo jest napędzany adrenaliną. Początkowa motywacja, która kierowała bohaterami, inna dla każdego, to tylko pierwszy element długiej układanki. Każdy z nich był niesamowicie silną osoba, bo samo podjęcie wyzwania jest dużym osiągnięciem. Jeszcze większym jest stawianie kolejnych kroków, mimo skrajnego wyczerpania organizmu. Niedotlenienie zabija zdolność racjonalnego myślenia, a alpiniści mimo wszystko potrafili wziąć się  w garść i zmusić ciało do nieludzkiego wysiłku. W filmie mamy też obraz człowieka pogodzonego z losem i śmiercią. Ciężko oglądać kogoś pozbawionego nadziei na ratunek, powoli wychładzającego się  na śmierć. Everest pokazuje jak wiele przeciwności jest w stanie pokonać człowiek...



...Ale nie naturę. "Everest" uświadamia, że w czasach kiedy człowiek czuje się panem świata, w dobie ciągłych odkryć technologicznych, dalej istnieje coś nad czym nie potrafimy zapanować. Góry to miejsce dzikie i  niebezpieczne, a właśnie dlatego tak pociągające. Wielu śmiałków poległo podczas trudnych wypraw, mnóstwo zyskało sławę i przede wszystkim udowodnili sobie i innym, że potrafią wygrać walkę ze swoją psychiką. 



Mam nadzieję, że przekonałam was do poznania historii grupy dzielnych alpinistów, kierowanych - nieco wygórowanymi -ambicjami i przede wszystkim głosem serca. "Everest" to trudna, ale potrzebna lekcja pokory - cechy, której w dzisiejszych czasach brakuje ludzkości jako gatunkowi.



 Ocena: 8/10

9 komentarzy:

  1. Mam w planach obejrzeć, ale zastanawiam się czy pierwsze nie przeczytać książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, bardzo chcę zobaczyć ten film, ale chyba tylko na ekranie laptopa, bo na razie do kina się nie wybieram.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli o kino chodzi o mam pilniejsze "zachcianki" filmowe, jednak myślę, że kiedyś i ten film pooglądam ;)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ogromnie ciekawa tego filmu, teraz, po Twojej recenzji, jeszcze chętniej go obejrzę :D
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż na pewno obejrzy ten film. Ja jakoś nie jestem do niego tak do końca przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  6. To raczej nie jest film dla mnie, bo już wiem, że w trakcie oglądania strasznie bym wszystko przeżywała, a potem nie mogłabym zasnąć, tylko w kółko odtwarzałabym w głowie te najbardziej poruszające, pełne napięcia sceny i nie mogłabym o nich zapomnieć. Teoretycznie to powinno być powodem, dla którego go oglądnę, bo przecież sztuka powinna wywoływać emocje, ale wciąż nie mogę przeżyć poprzedniego, podobnego filmu o alpinistach. To, co robią, jest niesamowite, ale jednak zakrawa o szaleństwo.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za oglądaniem filmów, więc ciężko jest mi się przełamać by spędzić wieczór przed ekranem. Ale może kiedyś, gdy najdzie mnie taka ochota, będę już wiedziała co obejrzeć. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym filmie od koleżanki, ale nie jestem pewna czy go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po zobaczeniu zwiastunu nie byłam do końca przekonana i nie odczuwałam potrzeby , aby zapoznać się się tym filmem.Jednak po Twojej recenzji jestem zdecydowa , aby jednak dać mu szanse:3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...