sobota, 30 maja 2015

Gadka szmatka i zwodnicze zwiastuny

Gadka szmatka i zwodnicze zwiastuny

 


Polecam zajrzeć do postu: Jak czytać po angielsku, opisałam tam dokładniej magazyny, to gdzie i w jakiej cenie można je dostać. 

English Matters nr 52
Najnowszy numer maj/czerwiec 2015

Ten numer obfituje w dobre i interesujące artykuły, myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie, szczególnie miłośnicy kultury (sporo o filmach/serialach, książkach i autorach, wytwórniach filmowych, grach), ale jest też parę słów o podróżach czy oczywiście języku.

 


This&That: We wstępie poczytamy o interesujących - szczególnie dla książkoholików - tytułach m.in. Cobena, Nesbo.

Artykuły, które przykuły moją uwagę to:


People and Lifestyle
              
BFF ­- Best Friend Forever: Kilka ciekawostek o kultowym serialu 'Friends'.
              
Daredevils: Z naszego podwórka, historia dwóch przedsiębiorczych chłopaków, stojących za CD Project, czyli m.in. "Wiedźminem".

Queen - The Show Must Go On: Trochę o życiu Freddiego Mercurego, jego kolegów i całego zespołu.

Culture

Winnie, Pooh or Fredzia Phi-Phi: Jak przyszedł na świat Kubuś Puchatek (aka Fredzia Phi-Phi)?

On the set: Wycieczka marzeń wszystkich miłośników filmu, w szczególności Harry'ego Pottera, Batmana i wielu innych dobrze znanych produkcji.

Poirot - The Punctilious Private Detective: Bohater znany i lubiany, rozwiązujący rzucane mu przez Agathę Christie sprawy z inteligencją i humorem.

Travel

Texas - Life in the Lone Star State: Jeden z największych stanów z USA z bogatą kulturą i ciekawymi zwyczajami.

Conversation Matters

Small Talk - Can U Handle This?: Zbiór przydatnych zwrotów do rozpoczęcia i utrzymania "gadki-szmatki", do wykorzystania również w języku ojczystym, po przetłumaczeniu. Tematów do rozmowy nigdy dość, prawda?

Leisure

To Cut a Long Story Short: O magii zwiastunów kinowych.

Language

Enticing Inviatations and Fond Farewells: O tym jak pisać zaproszenia na różne okoliczności. Co oznaczają skróty m.in. R.S.V.P? Co ciekawe, pytanie znalazło się w konkursie języka angielskiego, w którym wygrałam te oto książki :D

Opisałam wszystkie artykuły, bo każdy ma w sobie coś, co mnie zainteresowało, to chyba pierwszy taki numer! Warto zacząć od właśnie tego wydania :)
                   

Ocena: 9/10!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Colorful Media

7 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo ciekawy blog:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Zapraszam do lektury poprzednich postów :)

      Usuń
  2. Wycieczka dla fanów HP i Batmana <3 To coś zdecydowanie dla mnie! Aczkolwiek muszę przyznać, że o ile poprzednie numery mnie strasznie nakręciły na zakup, to jakoś w tym nie znalazłam zbyt wiele dla siebie. :(
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno kupiłam sobie ten numer i już czeka w kolejce na przeczytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa tych wytwórni, chyba kupię ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam cię do 'Książkowe Nawyki TAG'. Będzie mi miło, jeśli odpowiesz na nominację ♥

    Galeria Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za nominację, postaram się opowiedzieć :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...