piątek, 2 stycznia 2015

14 najlepszych książek 2014



14 najlepszych książek 2014


Przedstawiam najlepsze książki, które trafiły do grona moich ulubionych. Podobny post robiłam w zeszłym roku, TOP 13 książek 2013. Tym razem wybierałam spośród 135 pozycji, więc było dość ciężko. Żadna z tych pozycji nie otrzymała ode mnie maksymalnej oceny, może w tym roku uda mi się znaleźć całkowitą perełkę :)

Lekko oszukiwałam i w niektórych przypadkach pod jedną książką kryje się cała seria (Harry Potter - do 4 części, Legenda etc.), wybierałam wtedy moją ulubioną pozycję. Jeśli chodzi o "No i ja", bardziej podobało mi się "Nic nie oprze się nocy", ale aktualnie jest pożyczona, wybrałam więc drugą książkę tej autorki. 


Tak wygląda całość, oprócz "Zaginionej Dziewczyny", którą czytałam jako ebook.
Książki ułożone wysokością.




Nie jestem w stanie ułożyć punkt po punkcie najlepszych książek, więc częściowo je pogrupowałam. 

TOP 3

 

 TOP 7 

 

Reszta książek w kolejności dowolnej :)

 

Jakie książki skradły wasze serca w minionym roku? Czytaliście coś z mojej listy, a może nawet macie w swoich zestawieniach te same pozycje?

21 komentarzy:

  1. Z wymienionych przez Ciebie książek przeczytałam Harrego Pottera, Patriotę i Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet. :) Ta ostatnia była jedną z lepszych książek, którą przeczytałam w 2013r. W tym roku również napiszę podobny post:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z twojej listy czytałam tylko Złodziejkę książek. Przymierzałam się do przeczytania Dar Julii i wcześniejszych, bo tych też nie czytałam. Z tego co widzę jestem zacofana =D W tym roku dopiero przeczytałam serię Igrzyska Śmierci i ta właśnie skradła moje serce. Ciekawa jestem tych Czas Żniw i zaraz przeczytam twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się zbabrać za "Angelfall" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie zgadzam się co do "Miasta niebiańskiego ognia" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I mnie się podobała "Złodziejka książek", choć minęło wiele lat od jej lektury. W tym roku również czytałam Larssona. Co do reszty - cóż, nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z twojej listy czytałam w tym roku Marę, Złodziejkę, MNO, Daru Julii, Jedyną, całe Kroniki Ellie - ale do najlepszych typowałam tylko: Marę, MNO, Jutro cz.7 i Rywalki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter, Millennium i Zaginiona dziewczyna to zdecydowane top :).

    OdpowiedzUsuń
  8. "Złodziejka książek", "Blackout" i Hp <3 Poza tym koniecznie muszę przeczytać "Zaginioną dziewczynę". Poważnie przeczytałaś 133 książki w 2014? Wow, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 135* edit, tak :)
      Koniecznie przeczytaj Zaginioną, genialna, film tak samo!

      Usuń
  9. Mój egzemplarz "Złodziejki" leży i się kurzy :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Z większością się zgadzam, a kilka u mnie kompletnie się nie sprawdziło. Np. seria o Julii - totalna porażka...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w sumie nie robiłam takiego zestawienia. Trudno bowiem byłoby mi wybrać jedynie kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Generalnie wszystko pięknie, znasz moją opinię o "Czasie żniw", ale nie rozumiem co tu robią "Kroniki Ellie". To jakiś troll? :P Mój tegoroczny top to myślę "Złodziejka książek", "Papierowe miasta" i trylogia Miry Grant <3 Oby 2015 był bardziej pomyślny, bo liczba przeczytanych przeze mnie książek jest zatrważająco mała. A w porównaniu do Ciebie to kurczy się jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę fajne książki wybrałaś. Czytałem Pottera (również w 2014 xD), Patriotę, który był najlepszą częścią trylogii, Kroniki Ellie (rozpaczam, że to już koniec!), a chciałbym przeczytać Angelfall oraz Złodziejkę Książek. A Czas Zniż już czeka na półeczce xD Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Choć "Angelfall" było dobrą pozycją, to ja jednak bym jej nie umieściła w tych najlepszych. Zaś nie dziwię się, że znalazło się tu "Jutro", bo w końcu to wspaniała powieść dla młodzieży! :D
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
  15. Z powyższych czytałam tylko Harry'ego i faktycznie, chwalę sobie tą część serii pani Rowling. I strasznie ubolewam nad tym, jak bardzo zubożono kwintesencję trzeciego zadania w filmie. Zgroza :(
    W planach u mnie, dalszych i mniej pilnych jest Złodziejka książek i trylogia pani Grant.
    Ach, no i mam u siebie Miasto niebiańskiego ognia, ale go jeszcze nie ruszyłam. Mam nadzieję, że szybko się to zmieni...

    OdpowiedzUsuń
  16. "Złodziejka książek" i właściwie cała seria o "Harrym Potterze" również znalazła się w moich ulubieńcach 2014 roku. "Miasto niebiańskiego ognia" oraz "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" zamierzam natomiast przeczytać już niedługo, być może znajdą się u mnie za rok, w top książek 2015 :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ,,Złodziejka książek" to również mój typ! Z pozostałym dziełami chętnie się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Larsson musi być! Chętnie przeczytam Zaginioną dziewczynę, bo film świetny :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Zestawień co prawda nie robiłam, ale gdybym zrobiła... to bez wątpienia i u mnie znalazłaby się "Złodziejka książek". Uwielbiam i kocham! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam nic z tych książek, ale jestem w trakcie nadrabiania historii o Harrym, także Czara Ognia jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...