piątek, 19 grudnia 2014

5 książek na święta

5 książek na święta

 

Z biegiem lat coraz trudniej o świąteczny nastrój w sercu. Te lektury z pewnością przypomną Wam co jest naprawdę ważne podczas tych wyjątkowych dni, a przede wszystkim zapewnią rozrywkę na długie godziny. Może nawet zapomnicie, że za oknem wcale nie ma śniegu, a do Bożego Narodzenia jeszcze tydzień!

 



Opowieść Wigilijna - znana każdemu historia, którą mimo wszystko warto sobie odświeżyć. Najbardziej klasyczna lektura na liście, jeśli jakimś cudem jeszcze nie wiecie kim jest Scrooge... (bo lektur nie czytacie już od podstawówki!) trzeba to jak najszybciej zmienić!

W śnieżną noc - zbiór trzech świątecznych opowiadań, których bohaterowie w pewien sposób są podobni. Najnowsza książka Greena w Polsce. Za mną jedno opowiadanie (Johnson) i jeśli pozostałe utrzymają taki poziom, mam nowego świątecznego ulubieńca!

Szukając Noel - ta lektura jeszcze przede mną, umieściłam ją bardziej dla gatunku jaki reprezentuje - zimowe romanse, które rozgrzewają serce, nawet przy ekstremalnie minusowych temperaturach za oknem. Macie jakiś faworytów wśród takich powieści?


Noelka - Znasz to uczucie, kiedy nauczyciel zmusza cię do przeczytania kolejnej lektury, po której spodziewasz się banałów, nieaktualnego języka i pouczającego tonu? W dodatku okropna okładka, polskie nazwisko, to nie może wróżyć dobrze, prawda? Tak wydawało się dwunastoletniej mnie i na szczęście szybko pozbyłam się tych durnych i krzywdzących uprzedzeń, znajdując ulubieńców w kolejnych książkach naszej rodaczki - Małgorzaty Musierowicz, a to dzięki "Noelce". Wszystkie moje przypuszczenia były błędne, a autorka prostym i ciętym językiem wprowadziła mnie w świat Borejków, rodziny, która choć nie idealna, emanowała ciepłem, humorem, a przede wszystkim miłością. Jest to powieść na godzinkę, dwie, dość krótka, bo cała akcja rozgrywa się w ciągu jednego dnia, sprawiając, że nie można oderwać się od książki, a tuż po skończonej lekturze, jedyne co chcę zrobić to spędzić czas z bliskimi, doceniając to co mam, a przecież... o to chodzi w świętach! Czasem potrzeba fikcyjnego bohatera, żeby pokazać nam o co chodzi w prawdziwym życiu. :)

Landline - zapraszam do przedpremierowej recenzji, krótko powiem, że to miła i przyjemna powieść, której główną zaletą są bohaterowie. Idealna na okres okołoświąteczny, ukazująca wagę naszych wyborów i konieczność postawienia czegoś na pierwszym miejscu. W życiu albo zjadasz ciastko, albo masz ciastko. Swoją drogą w Polsce niedługo zostanie wydana inna książka tej autorki 'Eleanor&Park', czekacie?

Jakimi lekturami wprawiacie się w świąteczny nastrój? Co powinnam umieścić na powyższej liście?

Wesołych Świąt! 

15 komentarzy:

  1. Jasne, że 'Eleanor&Park' ma już na wpisane liście premier ;) Opowieść wigilijną odświeżyłam sobie w postaci ekranizacji (polecam tą z 1999 roku), a jeśli chodzi o "W śnieżną noc" to najlepsze opowiadania to numer 1 i 3, Green jakoś tak średnio wypadł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że 2 dobra, bo słyszałam różne opinie, zostawiam sobie na święta :)

      Usuń
    2. Dla mnie 3 opowiadanie było beznadziejne :D Najlepsze nr 1, potem ewentualnie 2 a 3 do kitu :)

      Usuń
  2. Chyba nie czytałam jeszcze 'Szukając Noel', a od dawna mam na półce. Może w te święta dam tej książce szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę przeczytać Landline! :) Mimo, że E&P czytałam już po angielsku, to na polską wersję też czekam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie "Wiedźmikołaj" - tak klimatyczna, że aż żal nie przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja będę czytać "Zimową opowieść" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie same najlepsze pozycje na święta. Szczególnie Evans :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam ,,W śnieżną noc", ale dla mnie średniak...

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie "Opowieść wigilijna".

    OdpowiedzUsuń
  9. "Opowieść wigilijna"... Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Opowieść Wigilijna" to klasyk! Uwielbiam tą książkę ;) Tak samo jak "Szukając Noel" - jest przepiękna, wspaniała i wzruszająca <3

    OdpowiedzUsuń
  11. nie mogę się doczekać aż rozpakuje "W śnieżną noc", bo lezy pod moją choinką :P
    serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych świąt, zwariowana książkoholiczka ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham Opowieść wigilijną i kiedyś uwielbiałam do niej wracać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam "Opowieść wigilijną" i bardzo często do niej wracam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...