piątek, 31 października 2014

4 typy książek na Halloween


4 typy książek na Halloween

W zeszłym roku pisałam o moich planach na Halloween, które w pełni zrealizowałam. Tym razem przedstawiam Wam coś nieco innego :) 



1. Intelektualna rozgrywka - popularne szwedzkie kryminały i thrillery idealnie wpasują się w ten punkt, warto jednak wspomnieć jeszcze o pozycjach z cieplejszych części świata, np. rewelacyjna "Zaginiona Dziewczyna" Gillian Flynn - zdecydowanie potrafi przestraszyć człowieka - inteligencją, przebiegłością bohaterki, zbrodnią idealną.

2. Coś z dreszczykiem - typowe dla tej pory roku oraz dnia wybory, obejmujące całą gamę powieści o postaciach nieśmiertelnych, supernaturalnych, nie z tego świata (oprócz tej jednej nocy). Można zdecydować się na klasykę - Drakula, Frankenstein albo wybierać wśród milionów pozycji o  wampirach - Pamiętniki Wampirów, Akademia Wampirów.

3. Horrory inaczej - kto powiedział, że jedyny słuszny autor to King? Warto poznać tytuły z pogranicza gatunku, polecam te antyutopijne, jak np. przedstawione na zdjęciu "172 hours on the moon" (jeszcze przede mną). 

4. Tajemnice umysłu - jeśli wolicie skupiać się na przerażających zakątkach ludzkiego mózgu, anomaliach i psychopatach - książek jest do wyboru, do koloru. Ze swojej strony polecam niedawno wydaną Marę Dyer, świetne YA, inne niż większość.

A wy jak spędzacie tę szczególną noc? :)

8 komentarzy:

  1. Draculę bym sobie przeczytała. Za to z Pamiętnikami próbowałam walczyć - jedna z najgorszych książek, jakie czytałam. Dobrnęłam do połowy drugiej księgi i dalej już nie dałam rady. Dobry kryminał to też coś, czym nie pogardziłabym w swojej biblioteczce ;)

    poczytalna-umyslowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle poluję na Pamiętniki wampirów, chociaż wiem, ze nie jest ona jakaś wspaniała chciałabym tę serię przeczytać, taki psikus:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po kryminały sięgam chętnie, ale co do Pamiętników Wampirów... Jestem bardzo zawiedziona tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się doczekać aż wydadzą u nas kontynuację Mary! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu zabrać się za 2 tom Mary, zwłaszcza, że premiera 3 tomu zbliża się wielkimi krokami. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę w końcu kupić pierwszy tom Mary Dyer, naczytałam się tyle opinii że muszę mieć ją u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim numerem jeden jest "Dracula" - zdecydowanie :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej z przedstawionych przez Ciebie pozycji, ale jako pierwszą wybrałabym książkę Stiega.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...