środa, 17 września 2014

Lumpeks vs Louis Vuitton


Lumpeks vs Louis Vuitton

 

 

Najnowszy numer magazynu English Matters wraz z dodatkiem Fashion, poruszył temat, który bardzo często pojawia się w mediach - chodzi o modę, a co za tym idzie wybór sklepów: sieciówki, projektanci czy może second-handy?  
 
Polecam zajrzeć do postu: Jak czytać po angielsku, opisałam tam dokładniej magazyny, to gdzie i w jakiej cenie można je dostać.

English Matters nr 48
Najnowszy numer wrzesień/październik 2014


This & That

We wstępie dowiemy się m.in co nieco o najczęściej popełnianych błędach w jezyku angielskim, SLI czy człowieku, który przez 35 fotografował każdy posiłek.

Artykuły, które przykuły moją uwagę to:

People and lifestyle:
The gift of trift - mnóstwo ciekawych sposób na oszczędzenie pieniędzy, nie tylko na ubraniach.

More than shoes - krótka historia obcasów oraz kilka słów o najważniejszych nazwiskach w branży obuwniczej, za co płacimy kupując kultowe szpilki od Louboutina?

Culture:
The secret of immortality - odkrywamy tajemnice niesamowitej Jane Austen, poznając również realia w jakich żyła. 

Poczytamy też o: Bruno Marsie, przeanalizujemy też piosenkę Grenade. Poznamy kilka większych bitew, w których wolność słowa kłóci się z oczernianiem, dowiemy się o ciekawej aplikacji do nauki języka, nauczymy się mnóstwa słówek z dziedziny inżynierii. Wybierzemy się do Bath, gdzie można zrobić o wiele więcej niż tylko się kąpać, dostaniemy porcję wyrażeń przydatnych przy kupowaniu mieszkania oraz zorientujemy się o co chodzi w zumbie oraz jakie są jej odmiany - dla przykładu w Kosher Zumbie dla ortodoksyjnych Żydów. 

Ocena: 8/10

English Matters wydanie specjalne

Fashion




W tym numerze wszystkie artykuły były o podobnej tematyce, modowej, więc ciężko jest wyróżnić te najlepsze, ale jest jeden, który szczególnie przypadł mi do gustu! Całość okazała się pozytywnym zaskoczeniem i nawet osoby nieinteresujące się modą w najmniejszym stopniu, powinna ucieszyć chociaż część artykułów, za co daję duży plus.

Najelpszy Artykuł! Victorian Fashion Victims - chociaż suknie z krynolinami pięknie wyglądają na fotografiach, dla noszących je kobiet były nie lada problemem, często kończącym się tragicznie. Nie myślcie, że mężczyznom oszczędzono ograniczających ruchy, sztywnych strójów - etykieta to etykieta!

Najbardziej oczywistymi tematami są oczywiście topowi projektanci - poznamy m.in. historię Louisa Vuittona, odwiedzimy modową stolicę Włoch - Milan. Poczytamy o największych nazwiskach w brytyjskiej historii mody oraz naszej rodaczce, Anji Rubik. Z kalendarza odczytamy daty największych wydarzeń ze świata mody.


Oprócz tego, w magazynie znalazło się też miejsce, dla moim zdaniem ciekawszych,  artykułów. Poznamy m.in. największe blogi modowe, również te polskie, ekologiczne ubrania. Zobaczymy projekty toreb, które oprócz pomagania środowisku, pełnią też funkcję stylowego dodatku. Nie zabrakło również analizy piosenki, nie jest to bynajmniej przypadkowy tytuł, ale "Suit & tie" Timberlake'a - zgodnie z tematem dodatku. Zobaczymy również najciekawsze i bardzo osobliwe pomysły ze świata mody, jak na przykład bikini z wbudowanym otwieraczem do piwa. Bardzo dobrym artykułem jest też ten o warunkach pracy w największych wytwórniach odzieży w Bangladeszu, pokazujący realia tego zajęcia. 
 
Za magazyny dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

7 komentarzy:

  1. Właśnie kupiłam sobie to wydanie specjalne, bo wydaje mi się bardzo interesujące i czekam aż do mnie dotrze :).
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam właśnie naprzemiennie obydwa numery. Jak zawsze ciekawe artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny dałaś tytuł posta - taki intrygujący :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny numer, choć modą się średnio interesuję, to czytałam z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  5. Magazyny grzecznie czekają na swoją kolejkę na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten pierwszy już kupiłam, ale wydanie 'Fashion' muszę jeszcze zdobyć. Może jakąś fanką mody nie jestem, ale tematy wydają się ciekawe. No i mam pewne wspomnienia związane z moją krajanką-Anią Rubik, zanim jeszcze rozpoczęła karierę w modelingu, i z uwagą czytam wszystko, co jej dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...