środa, 13 sierpnia 2014

Liebster Blog Award #4

 Liebster Blog Award #4

 Co to jest LBA?



„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej  liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Za zaproszenie do zabawy i pytania dziękuję Dżas Tin.

1. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co cię zainspirowało?

Od zawsze lubiłam pisać, czemu więc nie miałabym dzielić się moimi wypocinami z innymi?  Nie czytałam żadnych blogów regularnie przed założeniem własnego, ale pisałam opinie - bo nie były to jeszcze recenzje - na lubimyczytac. Były coraz dłuższe i w końcu postanowiłam przenieść je na moje małe miejsce w sieci. 

2. Książka vs. Film. Co wybierasz?

Jeśli chodzi o ekranizacje, podchodzę do nich dość sceptycznie. Z jednej strony chcę zobaczyć moje ukochane historie na dużym ekranie, ale z drugiej boję się, że zostaną one spłycone do romansu, co często się dzieje. Jeśli ogólnie, uważam obie formy za bardzo wartościowe, choć w większości przypadków uznaję wyższość książki.

3. Masz ulubioną książkę? Jeśli tak – jaką?

Pytać książkoholika o ulubioną książkę to jak pytać matkę o ulubione dziecko! Oczywiście, są takie, które zawładnęły moim sercem i lubię do nich wracać - powieści Cassandry Clare, Biały Oleander, saga Zmierzch. Wszystkie wywołują masę wspomnień i emocji. 

4. Jeśli miałabyś taką możliwość, to w jakich zajęciach na Hogwarcie chciałbyś wziąć udział?

Chyba w obronie przed czarną magią, wydaje mi się ciekawa. Jestem na czwartej książce, więc może w kolejnych dochodzą do wyboru bardziej ekscytujące zajęcia. Chciałabym też spróbować Quiddicha.

5. Jak według ciebie wyglądałby świat bez książek?

Nie chcę sobie tego wyobrażać.

6. Uważasz, że za zabójstwo powinna grozić kara śmierci? Dlaczego?

Odpowiadanie złem na zło nie jest dobrym rozwiązaniem. Wyobraźcie sobie, że zostajecie niesłusznie skazani na śmierć - ludzie popełniają błędy.

7. Kryminał, romans, horror czy jeszcze coś innego? Jakiego rodzaju książki lubisz czytać najbardziej?

Najczęściej czytam powieści z gatunku YA i jest to mój ulubiony. Ostatnio często czytam też NA, który również przypadł mi do gustu.

8. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?

Czyli taką bazowaną na samym wyglądzie? Nie. 

9. Książka, która wywarła na Tobie największe wrażenie i na zawsze zostanie w Twojej pamięci to..?

Chętnie powracam do wielu książek, które wywarły na mnie ogromne wrażenie. Pierwszą jaką czytałam kilka razy była cała saga "Zmierzchu". Oprócz tego każde spotkanie z prozą Cassandry Clare dostarcza wiele emocji. Jeśli musiałabym wybrać jedną książkę byłby to niesamowity "Biały Oleander".

10. Twój ulubiony męski charakter z książki to…

Ten post powinien odpowiedzieć na pytanie :) 

11. Opisz swoje ulubione miejsca do czytania i jak się zmieniały przez lata.

Od zawsze najbardziej lubię czytać wieczorem, w łóżku. Idealny koniec dnia.


Nie będę nominować kolejnych 11 blogów, nie mam też weny na pytania, ale jeśli chcecie, czujcie się nominowani do odpowiedzenia na pytania z poprzedniej zabawy:
Moje pytania:

1. Jak otwarty jesteś na rzeczy spoza twojej comfort zone (strefy komfortu), również książkowo?
2. Jaka była ostatnia książka, którą zainteresowałaś/eś się dzięki okładce?
3. Ile czasu dziennie poświęcasz na blogowanie?
4. Co zajmuje ci najwięcej czasu w ciągu dnia - oprócz snu?
5. Kto jest twoim autorytetem? Jeśli nie masz, kogo najbardziej podziwiasz?
6. Jaki film/książkę Disneya lubisz najbardziej?
7. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
8. Co sprawia, że się uśmiechasz?
9. Czego najbardziej lubisz się uczyć? Niekoniecznie w szkole, ale np. dla siebie?
10. Uprawiasz jakieś sporty? Jeśli tak jakie?
11. Jakie 3 filmy każdy powinien obejrzeć i jakie 3 książki przeczytać?

4 komentarze:

  1. Świetne pytania i interesujące odpowiedzi!

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie potrafiłabym sobie wyobrazić świata bez książek. To byłaby katastrofa!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Pytać książkoholika o ulubioną książkę to jak pytać matkę o ulubione dziecko!" - Dobre porównanie. ;) Kiedyś, w dzieciństwie, byłam w stanie podać dwa-trzy tytuły, teraz już bym nie potrafiła. Albo sto, albo żadna. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...