poniedziałek, 30 czerwca 2014

Magazyn dla moli książkowych - Fanbook

Magazyn dla moli książkowych - Fanbook


Nie od dziś wiadomo, że mole książkowe z chęcią sięgają po przeróżne powieści. Jednak w przerwie między kolejnymi tytułami warto czasem sięgnąć po coś krótszego, ale związanego z książkami. Kiedyś częściej sięgałam po magazyny, teraz raczej tego nie robię, ale może się to zmienić. A to za sprawą  czasopisma "Fanbook". To dwumiesięcznik, który jest wydawany od grudnia 2013 roku, do tej pory wydano 3 numery. Uważam tę inicjatywę za świetną i z chęcią będę ją wspierać. 

Numer 1, Grudzień-Styczeń 2013/14

Najciekawsze artykuły:
100 najlepszych książek 2013 - chociaż z większością książek się nie zgadzam, lubię takie zestawienia. Moja wersja TOP 13 książek 2013 roku :)
Jak NIE KUPOWAĆ książek w prezencie - kilka całkiem sensownych rad odnośnie (nie)kupowania książek
Takiego upominku nie trzeba się wstydzić - kto by się wstydził książek?!
QUIZ LITERACKI - co wiecie o książkach i autorach
Wywiady z Anetą Jadowską i Ewą Nowak
Oprócz tego poczytamy też recenzje młodych, wywiady z Elżbietą Cherezińską, Aldoną Zaorską, Marcinem Hałasiem, Piotrem Zychowiczem, Michałem Gogłkowskim, Leszkiem Szymowskim oraz zbiór ciekawych cytatów.

Numer 2, Luty-Marzec 2014

Najciekawsze artykuły:
Poetycki rozsypaniec - czy potrafisz dopasować cytat do autora?
Jak kupić książkę kucharską - ciekawy poradnik dla osób chcących kupić książkę kucharską
Co wiesz o Harrym Potterze?
Wydrukuj sobie książkę - o tym jak samodzielnie wydać książkę
Bestsellery, których nikt nie chciał wydać - o znanych dziś powieściach, których nie chciano wydać
Wywiady z Zygmuntem Gołębiem, Mrs. Vintage, Lizą Marklund
Oprócz tego poczytamy też recenzje młodych, o najlepszych książkach erotycznych, najpopularniejszych książkach kucharskich, wywiady z Mateuszem Gesslerem, Władysławem Kozakiewiczem, Ewą Kurek, Jackiem Komudą oraz zbiór ciekawych cytatów.

Numer 3, Kwiecień-Maj 2014

Najciekawsze artykuły:
KALENDARZ KSIĄŻKOŻERCY - o nadchodzących wydarzeniach książkowych
Uwolnij książkę, czyli moda na bookcrossing - o ciekawej akcji, którą warto spopularyzować
Mają nosa do bestsellerów - jak wydawcy decydują co stanie się hitem
21 książek udanego dzieciństwa - chyba moje aż tak świetne nie było, bo znam tylko kilka pozycji z tej listy
Czytanie to choroba przenoszona drogą płciową - o pasji do czytania i jak się ona rodzi
Zbrodnia w stylu retro - kilka ciekawych kryminałów
Wywiady z Suzanne Collins, Andrzejem Ziemiańskim, Siostrami w zbrodni
Oprócz tego poczytamy też ile książek o dietach potrzeba, by schudnąć, recenzje młodych, wywiady z Janem Peczkisem, Aleksandrem Szumańskim, Stanisławem Srokowskim, wywiad zagadkę oraz zbiór ciekawych cytatów.

Wszystkie magazyny mają dość podobne tematy, które w większości przypadły mi do gustu. Nacisk kładziony jest na wywiady, dzięki czemu możemy poznać wiele osobistości z literackiego światka. Oprócz tego znajdziemy parę słów na wiele popularnych tematów oraz będziemy mieli okazję pobawić się w różne quizy, zabawy. 

Niestety, jest kilka rzeczy, które mogłyby być bardziej dopracowane. Pierwszą rzeczą, jaka od razu rzuca się w oczy jest jakość gazet. Papier jest okropny, ten z rodzaju najtańszych, co nieco odbiera przyjemność z czytania. Szata graficzna też wymaga gruntownej poprawy. Wizualnie wiele rzeczy wymaga dopracowania, ale najważniejsza oczywiście jest treść.

Mimo wszystko polecam Wam sięgnięcie po te magazyny, gdyż 1,99zł to bardzo niska cena, za którą dostaniemy dość sporą porcję książkowych wiadomości wszelkiej maści. Warto od czasu do czasu przejrzeć sobie poszczególne numery, bo wśród kilku średnich artykułów, znajdziemy też perełki. Magazyny dostępne są m.in w Empikach.

Słyszeliście o tych magazynach? A może mieliście okazję zapoznać się z nimi? Jesteście ciekawi Fanbooka? :)

Za możliwość zapoznania się z magazynami dziękuję FANBOOKowi :)

12 komentarzy:

  1. Kupię :3
    Pozdrawiam,
    Natalia :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszeć słyszałam, ale nie mogę coś na tą gazetę trafić w mojej okolicy :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie kupiłabym tą gazetę ale raczej u mnie jej nie znajdę.

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy można ją kupić gdzieś on-line? orientujesz się może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest taka opcja :)
      Można dostać wersję elektroniczną z e-bookowo.pl lub papierową:
      "- Proście, żeby kioskarz zamówił dla Was FANBOOKa - może to zrobić i będzie dostępny w Waszym kiosku.
      - zamówcie prenumeratę za 22,50 zł na rok - dostaniecie każdy numer FANBOOKa prosto do domu."

      Usuń
  5. Magazyn jest trochę niedopracowany, ale myślę, że będzie z każdym numerem poprawiał swoją jakość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widziałam jeszcze nigdzie tego magazynu, ale chętnie bym poczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam trzeci numer i jedyne, co mnie odtrąciło to... jakość papieru ;) Ale za taką cenę jestem w stanie przymknąć na to oko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że jakość papieru średnia, ale za taką cenę nie można się spodziewać nie wiadomo czego. ;) Chętnie zapoznam się z tą gazetą, rozejrzę się za nią w empiku. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, nie słyszałam o tym ^^ Chętnie bym przeczytała jeden z tych magazynów, jakość papieru raczej nie ma dla mnie większego znaczenia :) Porozglądam się, może gdzieś znajdę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście o Fanbooku czytałam sporo już na blogsferze, aczkolwiek ilekroć byłam w empiku, zapominałam się za nim rozglądnąć. Rany. Moja pamięć - genialna. W każdym razie, gdy zobaczę ją kiedyś gdzieś, z pewnością kupię przynajmniej jeden numer. ;) Jestem ciekawa, mimo minusów przez ciebie wypisanych. :) Szczególnie ciekawią mnie te wywiady, na które jest nacisk położony. Warto poznawać pisarzy, prawda? :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie gazetka przypadła do gustu i mam nadzieję, że będzie się "szlifować" i stawać coraz lepsza :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...