piątek, 30 maja 2014

Książkowy Słoik - Sposób na nieprzeczytane książki

Książkowy Słoik - Sposób na nieprzeczytane książki 



Czy na Waszych półkach zalegają stosy książek, które kupiliście dawno temu, ale nie możecie zebrać się do ich przeczytania?  Mam rozwiązanie! Miałam o tym pisać już prawie... rok temu, ale nigdy nie mogłam się zebrać. Zdjęcia leżały w folderze i w końcu nadszedł ten moment.

Sama często łapię się na tym, że książka kupiona kilka lat temu gapi się na mnie z regału z wyrzutem, a mnie zawsze nie po drodze do sięgnięcia po nią. Jednak znalazłam rozwiązanie tego problemu, które z pewnością pomoże wielu z Was :)

Na pomysł wpadła dziewczyna z alexinleeds.com. Chodzi o spisanie/wydrukowanie listy nieprzeczytanych książek z naszej biblioteczki i wrzucenie karteczek do słoika tudzież czegokolwiek innego - u mnie kubka.


Tak prezentuje się moja lista. Liczy dokładnie 101 pozycji, mam nadzieję, że szybko się to zmieni. 

Pocięłam karteczki i wrzuciłam do kubka, o którym pisałam przy okazji Gadżetów Książkoholika.

Możecie użyć zwyczajnego słoika lub przykładowo puszki, jak ja kiedyś.



Słoik pomysłodawczyni

Co dalej?

Co miesiąc losujemy ze słoika dowolną liczbę książek, dla mnie będą to 3, a podczas wakacji 4 tytuły. Potem... czytamy i powoli zwalczamy wyrzuty sumienia :) Widziałam też wersję bardziej ekstremalną, gdzie karą za nieprzeczytanie książki jest pozbycie się jej, co ma sens, bo skoro nie mamy na nią ochotę teraz, może ona nigdy nie nadejść.




 Oto moje pierwsze lektury:



Po napisaniu postu zaczęłam szukać polskich blogerek, które korzystają z tej idei i natknęłam się na Siostry w bibliotece, gdzie słoik jest słoikiem, nie kubkiem, a tytuły są pięknie wydrukowane Nie znalazłam jednak osobnego postu, uff :) Znalazłam jednak kilka słów na ten temat u Head over heels with books. Jeśli też korzystacie z tego rozwiązania, koniecznie napiszcie w komentarzach! Jak wiele książek macie do przeczytania?

Chcielibyście takie słoikowe wyzwanie? Jeśli znajdzie się kilka chętnych osób od czerwca będziemy mogli zacząć czytanie naszych zbiorów :) Ktoś się pisze?

21 komentarzy:

  1. Świetny pomysł - może by i go tak wypróbować. Jak dla mnie genialne, nigdy bym na coś takiego nie wpadła. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również w tym miesiącu po raz pierwszy zaczęłam korzystać z takiego słoika. Chociaż moja liczba zalegających na półkach książek nie jest tak ekstremalna, bo liczy ok. 40 tytułów, to jednak dzięki takiemu losowaniu czytam już czwartą. Ja jednak losuję je nieco inaczej. Po prostu po przeczytaniu jednej pozycji, sięgam do słoika po następną. Świetny pomysł i wspaniały kubek! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak idzie czytanie? Jak długo - mniej więcej - czytasz jedną książkę wylosowaną? Dzięki, uwielbiam go :D

      Usuń
  3. To akurat nie dla mnie. Ja wolę sama wybierać sobie lektury. Nie mam zbytnio czasu na swoje, ale z pewnością postaram się wreszcie go znaleźć, ale wtedy będę czytała te powieści, które chcę akurat przeczytać, a nie te, które wcześniej wylosowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, nie warto się do niczego zmuszać ;)
      Ja mam dużo swoich książek, wiadomo recenzenckie idą na pierwszy ogień, ale nie jest to większość moich lektur. Takie losowanie często przypomina mi o pozycjach, o których zapomniałam.

      Usuń
    2. Ja na szczęście o większości pamiętam, bo wszystko mam zapisane na Lubimy Czytać, więc u mnie problemem jest tylko brak czasu. :)

      Usuń
  4. Nie podoba mi się ten pomysł. Uważam że każda książka ma swój czas. Nawet jeśli leży 2 lata na półce to może akurat w 3 roku nadejdzie jej czas. Po co zmuszać się do czegoś co za dwa miesiące będzie smakowało wyśmienicie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten sposób już od jakiegoś czasu, a dowiedziałam się o nim dzięki zagranicznym Booktuberom :) Inicjatywa jest naprawdę świetna, ale nie sądzę by mi się chciało przepisywać tytuły tych wszystkich książek... Bo na półce mam ich 106, ale przecież są jeszcze ebooki!
    Zamiast losowania z kubeczka, ja zazwyczaj, jeśli już nie mam pomysłu za co się wziąć, proszę brata żeby wskazał losowo wybraną książkę i ją czytam ^^
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, nie powiem :D Ja nie będę z niego korzystać, ponieważ nie zalegam u siebie właściwie z żadnymi pozycjami (najwyżej z kilkoma książkami, więc to raczej liczba do ogarnięcia). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha! Mam taki sam sposób ze słoiczkiem. Podpatrzyłam u książkowych blogerów na youtube :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zamiast słoika mam pudełeczko - no i też jest tam 101 pozycji. Jednak nie tykałam go od dawna, matury zabrały mi dużo czasu. Jak wygrzebię się z recenzenckich, to pewnie znowu do niego sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie pomyślałam o takim rozwiązaniu. Tylko w moim przypadku byłoby to ponad tysiąc karteczek... Muszę więc mieć wielki słoik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :O Kiedy ty to wszystko przeczytasz?! W takim razie przyda ci się jeszcze bardziej ;)

      Usuń
  10. Ja losuję z book jar 4 książki, które będę czytać danego miesiąca. Sam pomysł podpatrzyłam z innego bloga (zapodziałam adres), ale na prawdę taki trik świetnie się sprawdza.
    W moim book jar jest teraz ok 130 pozycji do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny pomysł i jakiś czas temu nawet chciałam zrobić coś takiego, ale jakoś zupełnie nie mogę się do tego zabrać, za dużego mam lenia. :P Może w wakacje się tym zajmę. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. GENIALNE! U mnie w domu jest dobre ponad 100 tytułów, które kurzą się, bo nikt ich nie czyta. Zawsze chciałam, ale nigdy nie było mi po drodze po którąś sięgnąć. W prawdzie stosik na ten miesiąc mam już ułożony, ale od lipca zacznę chyba korzystać z tego patentu ;)
    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny pomysł !! Akurat mam wakacje, więc chyba wezmę się za coś takiego :) Dzięki :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialny pomysł. Chyba zacznę z niego korzystać. Liczba książek nie przeczytanych u mnie wynosi tylko jakieś 50, staram się czytać je na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...