niedziela, 5 stycznia 2014

TOP 13 KSIĄŻEK 2013 ROKU



TOP 13 KSIĄŻEK 2013 ROKU

Ten rok był dla mnie niesamowicie udany jeśli chodzi o książki jakie przeczytałam. Było to mniej niż w zeszłym roku, ale wydaje mi się, że sięgałam po powieści bardziej wartościowe i moja lista ulubionych znacznie się powiększyła. Zapraszam do mojej subiektywnej listy najlepszych książek minionego roku. Trochę oszukałam, bo w trzech przypadkach podpięłam dwie książki pod jeden punkt. REBEL!

1. Mechaniczna Księżniczka - Cassandra Clare


Niezaprzeczalnie numer jeden na tegorocznej liście. Idealne zakończenie idealnej trylogii. Po więcej zapraszam do recenzji.


2. Biały Oleander - Janet Fitch 


Ta powieść głęboko utkwiła mi w pamięci i z pewnością do niej powrócę. Książka z niesamowicie wykreowanymi postaciami i pięknym językiem. Po więcej zapraszam do recenzji.

3. John Green:

Szukając Alaski 

 
W tym roku poznałam świetnego autora z lekkim piórem. Ta powieść skojarzyła mi się lekko z Charliem, ale dużo lepiej napisanym. Debiut młodego autora, bardzo udany. Po więcej zapraszam do recenzji.

Gwiazd naszych wina 


Książka, która rozkochała w sobie chyba wszystkich. Przekazywałam ją wielu osobom - mamie, kuzynce, przyjaciołom, bo z takimi pozycjami po prostu trzeba - i warto - się zapoznać. Po więcej zapraszam dorecenzji.

4. Fight Club - Palahniuk Chuck


Jedna z najlepszych książek jakie kiedykolwiek przeczytałam. Niesamowita narracja Chucka i ogromna wyobraźnia to niebezpieczne i dające świetne efekty połączenie. Polecam każdemu, film, który również okupuje Top Listy.

5. Angelfall - Suzane Ee 


Ten wspaniały debiut prawniczki sprawił, że zobaczyłam jak dobre mogą być powieści paranormalne dla młodzieży. Po więcej zapraszam do recenzji.

6. Jamie McGuire:

 Piękna katastrofa/Beautiful Disaster


 Jedna z pierwszych książek New Adult jakie przeczytałam. Zdecydowanie zdobyła moje serce - właściwie zrobił to Travis. Po więcej zapraszam do recenzji.

Chodząca Katastrofa/Walking Disaster


Piękna katastrofa z punktu widzenia Travisa. Mamy wgląd w jego umysł i poznajemy tę samą historię z zupełnie innej perspektywy. Czytałam ją z taką samą przyjemnością jak "Piękną Katastrofę".

7. Musimy porozmawiać o Kevinie - Lioner Shriver


Niesamowita książka o tym, że nie można brać miłości matki za coś stałego - jak w przypadku Białego Oleandra - i miłości trudniejsze niż zwykle. 

8. Sekret Julii - Mafi Tahereh


Kontynuacja "Dotyku Julii", moim zdaniem lepsza od części pierwszej. Pokochałam wszystkich bohaterów - może poza Adamem - i nie mogę doczekać się kolejnych książek autorki.

9. Więzień Labiryntu - James Dashner


Jedna z lepszych serii YA, bez dużej ilości romansu, za to napakowana akcją.

10. Wróżbiarze - Libba Bray 


Książka osadzona w Ameryce w latach 20 XX wieku z magią w tle. Niecierpliwie czekam na kolejną część. Wspaniały język, niesamowity klimat i dużo magii.


11. Rok 1984 - George Orwell

 i 

Nowy Wspaniały Świat - Aldous Huxley


Dwie wspaniałe klasyczne powieści antyutopijne, z różnymi równie dobrze przedstawionymi światami. Ta pierwsza podobała mi się nieco bardziej, ale obie zasługują na uznanie. Recenzja Roku 1984.


12. Piąta fala - Rick Yancey 


Świetna książka, która podbiła serca czytelników. Po więcej zapraszam do recenzji.


13. Legenda - Marie Lu






 Początek wspaniałej antyutopijnej serii, czekam na finalny tom, który ukaże się w tym roku.
Ta lista była niesamowicie trudna do zrobienia. Co chwilę poprawiałam, zmieniałam i wracałam do poprzedniej wersji - bo co jak co, ale ta książka musi się tu znaleźć. 
 
Jakie powieści znajdują się na waszych listach? Coś się powtórzyło? :)

17 komentarzy:

  1. U mnie jest tak:
    1. Idealna chemia
    2. 52 powody, dla których nienawidzę swojego ojca
    3. O krok za daleko
    4. Alicja w Krainie Zombi
    5. Partials
    6. Gwiazd naszych wina

    U mnie również lista 5 najgorszych. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umieściłabym 6 wyżej, wyrzuciła Alicje - pisałam recenzję - i O krok za daleko. Idealną Chemię czytałam i była ok. Jestem ciekawa 52 powodów, ale nie liczę na dużo po fabule ;)
      Idę ;)

      Usuń
  2. Kurczę, ja to nie za bardzo zwracam uwagę na to, które książki (i w jakich ilościach) przeczytałam w danym roku, ale z pewnością mogę stwierdzić, że "Gwiazd naszych wina" w 2013r. wywarła na mnie chyba największe wrażenie. ;) O! I jeszcze "Misery" Kinga :D
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnej, aż wstyd przyznać, na pewno wrócę do tego posta, gdy będę szukać książki do przeczytania:D

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany jak ja strasznie chciałabym dorwać się do "Sekretu Julii". Pierwszy tom niezmiernie przypadł mi do gustu... bo Warner i w ogóle, a na drugi czekam z wytęsknieniem, aż dołączy do jedynki na mojej półce. :( Zdecydowanie zgadzam się z "Piątą Falą", "Więźniem Labiryntu". "Gwiazd naszych wina" mi się podobało, ale nie na tyle, by znalazło się w moim "TOP 13". :)
    "Rebeliant" również bardzo mi się podobał, ale moim zdaniem - "Wybraniec" jest lepszy :3
    "Angelfall" czeka w kolejce na półce aż się za niego wezmę, natomiast ja chcę się dorwać do "Nowego wspaniałego świata". Tyle dobrego słyszałam o tej pozycji, że naprawdę...
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy mówią, że Wybraniec jest lepszy, ale u mnie ciągle czeka na półce :P Chyba, aż wydadzą Championa i przeczytam obie na raz :D

      Usuń
  5. Cieszę się że "Szukając Alaski" jest u ciebie na 3 miejscu, ponieważ u mnie ta książka leży na półce nie przeczytana. A liczę na to że będzie wspaniała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj będzie ;) Zerknij na recenzję - teraz lub po przeczytaniu, tak czy siak nie ma spojlerów - i się przekonasz ;)

      Usuń
  6. Mechaniczną Księżniczkę zakpiłam dzisiaj. Powieści Pana Greena czytałam i są dosyć dobre. Rebeliant był super, w tym roku ma wyjść trzecia część. Piąta Fala i Sekret Julii nie powaliły mnie na kolana. ;)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślałam, że z niej zakpiłaś, bo ci się nie podobała xD Sekret Julii moim zdaniem świetny, a Piątą Falę wiele osób ocenia wyżej i lepiej niż ja, więc nie jesteś sama ;)

      Usuń
  7. Zgadzam się co "Białego .."- książka wspaniała, wzruszająca! Piąta fala też wzbudziła we mnie dużo emocji, aktualnie czekam na kolejną część. Mam słabość do książek o alternatywnej rzeczywistości i czytam ich bardzo dużo dlatego też spodbał mi się "Rebeliant" :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "Gwiazd naszych wina" oraz "Sekret Julii" - obie zasłużyły na miejsce w takim zestawieniu! W planach mam "Szukając Alaski" oraz "Mechaniczną księżniczkę" :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super zestawienie! Zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o tytuły które czytałam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Natalia :3

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przeczytać "Musimy porozmawiać o Kevinie", bo film był przedni. :3

    Pozdrawiam i będę obserwować!
    W.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam tylko obie antyutopijne księżki i dla mnie były rewelacją już od pierwszych stron kiedy je przeczytałam. Dawno temu, bo w liceum, ale jednak. Może kiedyś sobie je przypomnę jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  12. No 10/16 przeczytane. Zgadzam się właściwie z większością książek. Na mojej liście znalazłby się jeszcze "Baśniarz" i "Ocaleni. Życie, które znaliśmy".

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...