niedziela, 12 stycznia 2014

Liebster Blog Award

Liebster Blog Award




Zostałam zaproszona do zabawy Liebster Blog przez Natalię z Endlessbooks . Kiedyś robiłam już coś podobnego. Figuruje na tym blogu jako Tag, ale nie jestem z niego zbyt  dumna :P Te początki.
     
      Trzy krótkie zasady:
  • wyróżnienie dostaje się od innego bloga
  • należy odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez bloga wyróżniającego
  • na koniec wyróżnia się 11 blogów (innych od bloga wyróżniającego) i zadaje się im 11 innych pytań
  1. Jaką książkę polecasz wszystkim, ktokolwiek zapyta?
Generalnie staram się dobierać lektury na podstawie wieku, płci, preferencji, bo wtedy są większe szanse, że dana osoba zacznie sięgać po kolejne książki, aż będzie czytać nie tylko bestsellerowe, wciągające powieści.
Wszystkim jednak polecam książki Cassandry Clare, a szczególnie serię "Piekielne Maszyny". Autorka jest po prostu genialna, a jej książki zawsze znajdują miejsce w moim sercu i wędrują do ulubionych. Starszym oraz nielubiącym fantastyki w żadnej postaci polecam "1984 Orwella", a tym, którzy nawet w takiej formie nie są w stanie znieść nierealności - "BiałyOleander".
  1. Czy są słodycze, za które możesz zabić?
Chociaż nie powinnam jeść słodyczy, zdecydowanie mogę znaleźć słodycze, za które (w przenośni albo i nie) mogę zabić. Jest to czekolada Milki z toffie i orzechami. Mniam!
  1. Ciągnie cię do tego, co popularne w danej chwili, czy w czasie największego szumu omijasz to szerokim łukiem?
Zależy o jakiej kategorii myślimy. Jeśli chodzi o książki, staram się być na bieżąco z nowościami, ale niejednokrotnie uniknęłam kilku pozycji wychwalanych pod niebiosa. Patrz: Harry Potter, którego przeczytałam - pierwsze dwie części - dopiero na początku tego roku. Nie uważam jednak, żeby sięganie po popularne rzeczy było złe, warto wiedzieć co się dzieje ;) Niestety, wiele razy spotykam się z rozczarowaniem, dlatego często sceptycznie podchodzę do takich tytułów.

  1. Gdybyś miał(a) wybrać magiczną/nadnaturalną zdolność, co byś wybrał(a)?
Wiele razy zastanawiałam się nad tym pytaniem.

Czytanie w myślach - oj nie! Zdecydowanie nie wpłynęłoby do dobrze na moją psychikę.
Niewidzialność - wydaje mi się, że byłaby podobna w skutkach do w/w czytania w myślach, choć to kusząca opcja.

Wybieram podróże w czasie! Wydaje mi się, że unikałabym jednak zaglądania w przyszłość, a skupiła się na przeszłości. Piłabym herbatę w wielkiej sukni z krynoliną w XVII Londynie - może spotkała się z Willem. To się rozmarzyłam!
Zmieniam zdanie! Moją nadnaturalną zdolnością byłoby wchodzenie do książek i wyciąganie z nich postaci. Kto chce się umówić na randkę z Jacem? Sorki, zaklepany.

  1. Masz jakieś dziwny nawyk lub hobby, którego wg ciebie nikt nie ma?
Zastanawiam się jak bardzo oryginalna mogę być, bo tak naprawdę mając internet wiem, że nie robię niczego, czego ktoś przede mną nie robiłby i ewentualnie nagrał. Zwątpiłam już w nietuzinkowość.
Mam - lubię gadać do siebie, pokazując moją biblioteczkę - ale to robią booktuberzy... (O których post już niebawem!)

  1. Jaki film możesz oglądać bez końca?
TITANIC - nie musiałam się nawet zastanawiać. Och, Jack.

  1. Jakie jest twoje najmilsze wspomnienie ze szkoły?
Wydaje mi się, że przerwa. A tak na serio, nie mam pojęcia. Pewnie spotkanie kilku cudownych ludzi, co mogłoby być trudne poza gmachem szkoły.
  1. Jak podchodzisz do sportów zimowych?
Pozytywnie. Uwielbiam jazdę na łyżwach, a jeszcze niedawno śmigałam na sankach - dorosłam i jestem przerażona. Zuzia, Łucja i ktokolwiek z nami był, nigdy już nie zjadę z Bezdrzewnej Śmierci. No chyba, że... :D
Jeśli chodzi o oglądanie, nie interesują mnie ani skoki ani Kowalczyk.

  1. Jaki smak miał najlepszy dżem, jaki kiedykolwiek jadłeś/-aś?
Ciekawe pytanie xD Jestem nudziarą i uwielbiam truskawkowy.
  1. Potrafisz wskazać swoją ulubioną bajkę z dzieciństwa? (nie musi chodzić o bajkę animowaną)
Zależy jak wczesne dzieciństwo masz na myśli. Kiedyś kochałam Disneya - wszystko - a potem programy na ZigZapie, szczególnie Aparatkę.
   11. Twój główny cel na 2014 rok to...
               Przede wszystkim chcę być bardziej zorganizowana - jeśli chodzi o szkołę, bloga i życie prywatne. Przyda mi się trochę poukładać to i owo.


Moje pytania:

1. Jak otwarty jesteś na rzeczy spoza twojej comfort zone (strefy komfortu), również książkowo?
2. Jaka była ostatnia książka, którą zainteresowałaś/eś się dzięki okładce?
3. Ile czasu dziennie poświęcasz na blogowanie?
4. Co zajmuje ci najwięcej czasu w ciągu dnia - oprócz snu?
5. Kto jest twoim autorytetem? Jeśli nie masz, kogo najbardziej podziwiasz?
6. Jaki film/książkę Disneya lubisz najbardziej?
7. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
8. Co sprawia, że się uśmiechasz?
9. Czego najbardziej lubisz się uczyć? Niekoniecznie w szkole, ale np. dla siebie?
10. Uprawiasz jakieś sporty? Jeśli tak jakie?
11. Jakie 3 filmy każdy powinien obejrzeć i jakie 3 książki przeczytać?

Taguję:



Jeśli zechcecie wziąć udział i odpowiedzieć na pytania będzie mi miło i z chęcią przeczytam Wasz post! :)

21 komentarzy:

  1. Kurczaczki, zachwyciły mnie Twoje odpowiedzi. Może nie tyle co zachwyciły, ale czytało się je miło i napisałaś wszystko tak... ciekawie :)

    Dzięki za otagowanie, jak tylko znajdę czas to na pewno odpowiem na Twoje pytania. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, :)
      Nie mogę się doczekać, mam nadzieję, że pytania są w miarę kreatywne.

      Usuń
  2. Super się czytało Twoje odpowiedzi :D
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za tag ;) Postaram się jak najszybciej napisać odpowiedzi. Poza tym zaczepiste pytania wymyśliłaś :D Odpowiedzi też fajne, ale pytania Twoje lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcesz poczytać to tutaj są moje odpowiedzi - http://poradnikpozytywnegoczytelnika.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award-2-3.html :)

      Usuń
    2. PS Masz źle ustawioną godzinę w komentarzach xD Powinnaś to zmienić w Ustawieniach na bloggerze [zakładka 'Język i formatowanie' zmień czas w Strefie czasowej na (GTM +01:00) Warszawa ;)]

      Usuń
    3. Dzięki za udział w tagu ;)
      Już zmieniłam, nawet o tym nie wiedziałam xD

      Usuń
  4. niewidzialnośc jest czasem swietna, podróze w przeszłośc super! A WYCIAGANIe postaci z książek? no chyba tylko na chwilkę wolałabym wejsc do ks\iazki bo nasz swiat rozczrowałby tych z ksiażek. choć czytajac "Atramentowy Świat" nie zawsze pobyt w ksiazce jest super.. Czytałas? Tam główny bohater miał możliwośc wyczytywania postaci z ksiażek potem też wczytywania :D fajna polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam za dzieciaka, tak się zainspirowałam :) Uwielbiam Funke - Król Złodziei również bardzo dobry - i całą trylogię, magiczna i niesamowita. Jedna z pierwszych książek, która mnie tak wciągnęła. Niesamowita historia i bohaterka-imienniczka.
      Ja tam dalej uważam, że wyciągnięcie sobie Jace'a byłoby świetnym pomysłem - o ile nie pamiętałby o pewnej rudowłosej ;)

      Usuń
  5. Też wielbię czekoladę Milkę toffie z orzechami *.* Mniam! A co do tych mocy, to jednak ja wybrałabym, czytanie w myślach. Naprawdę to bardzo mi by się przydało i mocno żałuję że nie posiadam takiej zdolności. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie mam Milke toffi z orzechami koło siebie i mimo, że mam dalej na nią smaka, nie mam już sił jej jeść, chętnie się więc z Tb podzielę:D Kocham Titanica<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbijaj i się dziel, z chęcią spałaszuję :D
      Ja też, to mój ulubiony film, a przynajmniej jeden z wielu. Żałuję, że nie widziałam go w kinie :(

      Usuń
  7. Nie wiem, czemu uważasz uwielbianie dżemu truskawkowego za nudziarstwo :P Przecież to jeden z najlepszych smaków :3 Bardzo mi miło, że tak szybko odpowiedziałaś na pytania :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojoj, Bezdrzewna Śmierć - to były czasy! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podróże w czasie - super!

    OdpowiedzUsuń
  10. „Jestem! Po prostu Aparatka! Chłopcy?!...” Ach, jedna z moich ulubionych bajek! :D

    Bardzo dziękuję za nominację. Muszę się wreszcie za to zabrać, bo tak zbieram kolejne i kolejne i jakoś nie po drodze mi z odpowiedziami na zadanie pytania. W ferie nadrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wspominam o nich rzadko. Przecież..." :D Uwielbiałam ten serial.
      No ja mam nadzieję i czekam na notkę! ;)

      Usuń
  11. Dziękuję bardzo za nominację :) Z chęcią odpowiem na pytanka w najbliższym czasie ^^
    Pozdrawiam :*****

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję nominacji! Ciekawe pytania, ciekawe odpowiedzi. :) Jeśli chodzi o mnie, w pytaniu numer 4 wybrałabym niewidzialność. Zobaczyłabym wtedy, komu naprawdę na mnie zależy, będąc tam, gdzie nie powinnam, poznałabym prawdę. :)

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Też bym chciałam podróżować w czasie. :) I Titanic <3

    Dziękuję bardzo za nominację! Oto moje odpowiedzi: https://www.facebook.com/miedzystronami9793/posts/638707899522503

    OdpowiedzUsuń
  14. Biorę się za odpowiadanie. :D
    Dobrze, że się przypomniałaś, bo inaczej sama bym sobie przypomniała gdzieś na marzec. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...