piątek, 6 grudnia 2013

NJO#3 Jak czytać w języku angielskim?



Nauka języków obcych #3

Jak czytać w języku angielskim?


W poprzednim poście pisałam o tym jak zamawiać książki z Amazona. Wiem, że niektórzy nie mają kart kredytowych albo z innych powodów kupowanie tam jest dla nich niedostępne. Tym osobom - i nie tylko - polecam magazyny English Matters z wydawnictwa Colorful Media, które specjalizuje się w czasopismach językowych. W ich ofercie znajdziemy języki takie jak: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski oraz już za niecałe dwa tygodnie włoski. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. W ich kiosku można kupić wszystkie numery i prenumeratę. 


Krótkie informacje o magazynach:
Gdzie kupię "English Matters"?
W salonach sieci Empik, salonikach prasowych InMedio, Relay, Kolporter i Ruch oraz w księgarniach językowych (np. sieci Omnibus, Polanglo, Bookland).
Jak często ukazuje się magazyn "English Matters"?
Co dwa miesiące
Do kogo skierowany jest magazyn "English Matters"?
Nasz magazyn kierujemy do osób uczących się języka angielskiego oraz do nauczycieli tego języka. Teksty zawarte w "English Matters" skierowane są także do osób, które uczyły się języka angielskiego i pragną jego znajomość poszerzyć/odświeżyć. 
Jaka jest cena 1 egz. "English Matters"?
Cena detaliczna to 9,50 zł. 

Opiszę wam cztery magazyny w tym wydania regularne, specjalne i jedno biznesowe.



English Matters nr 43

Najnowszy numer listopad/grudzień 2013



 Najnowszy numer magazynu o tematyce jesiennej, halloweenowej.
News
This & That
We wstępie poznamy kilka dziwnych słów - np. qualtagh - pierwsza osobą, którą widzimy po wejściu lub wyjściu z domu. Znaliście ten wyraz? :) Dodatkowo coś o człowieku, który nigdy nie zapominał, a także konkurs na recenzję, coś dla blogerów! - w języku angielskim, oczywiście.


Artykuły, które przykuły moją uwagę to:
People and lifestyle
The Man Behind the GatsbyTen artykuł został nagrany przez native speaker'a - Wielkiego Gatzbiego oczywiście czytałam, a wy? Muszę zabrać się za ekranizację. Na książkę w oryginalne znajdziemy też 20% rabat w tym numerze.
What’s ‘Appening’?Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a - o ciekawych aplikacjach na telefon, np. jak zamienić zwyczajne bieganie w trening uciekania przed zombi? :)

Culture
Devilishly FunnyTen artykuł został nagrany przez native speaker'a - intrygująca audycja radiowa o celebrytach w piekle
Travel
The Halloween DestinationsTen artykuł został nagrany przez native speaker'a - ciekawe Halloweenowe imprezy
Language
Idiomatic Spice of LifeTen artykuł został nagrany przez native speaker'a - wiele ciekawych idiomów
+dodatek: WRITING EMAILS - malutka książeczka z przydatnymi zwrotami oraz przykladowymi emailami.
Pełny spis treści można znaleźć tu.
Znaczek słuchawki Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a to artykuł, który można odsłuchać online. W tym numerze było ich 6. 
Ten numer zdecydowanie jest wart uwagi. Nie było w nim słabych artykułów, tylko kilka mniej ciekawych. Dodatek w postaci poradnika jak pisać maile to również strzał w 10.
Ogólna ocena: 8/10

English Matters nr 33

Numer marzec/kwiecień 2012


Numer archiwalny, ale dalej można zamówić go w kiosku - to duży plus!
News
This & That
Ciekawe słówko ze wstępu - flexitaraian - wegetarianin, który czasem je mięso. Znajdziemy też TOP 10 brytyjskich wynalazków.

People & lifestyle
Adele - Simply the Best - ktoż z nas nie zna Adele?
Speed Dating - How Fast Can You Fall in Love? - Jak szybko możesz się zakochać?
Culture
The Dream of Stephanie Meyer - trochę o autorce "Zmierzchu", wiecie jak wpadła na pomysł na tę powieść?
Language
A Perfect Reading Solution - czyli o tym jak czytać po angielsku, lista wydawnictw oferujących uproszczone klasyki.  
Travel
Transylvania - byłam tam na wymianie językowej, którą opisywałam tu, piękne miejsce, w dodatku tam narodziła się legenda o pewnym wampirze :).
Pełny spis treści można znaleźć tu.
Ten numer zdecydowanie jest godny polecenia. Wiele artykułów trafiających w moje gusta, no i Meyer :) Ogólna ocena: 8/10 

English Matters Movies

wydanie specjalne 6/2013


Cena: 11,50
Nie będę kłamać. Do tego numeru przyciągnęła mnie piękna okładka, z jednym z moich ulubionych aktorów.
Artykuły, które przykuły moją uwagę to:
 -Film Awards Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a - złote statuetki
-Female Icons of the Silver Screen - kobiece...
-Male Icons of the Silver Screen - ... i męskie ikony kina. Zrobiłam mały test - znałam większość z tych młodszych, a mama wszystkich starszych :P
-Genres - Films for Guys and Gals Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a - filmy dla chłopaków i dziewczyn, ciekawe polecenia
-Silent Movies  Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a - kilka słów o filmach niemych...
-Cult Movies  Ten artykuł został nagrany przez native speaker'a i tych kultowych
-Outtakes - ciekawe informacje, m.in. odpowiedź na pytanie: Dlaczego jemy popcorn w kinie?

Pełny spis treści można znaleźć tu.
To wydanie nieco mnie zawiodło, bo oczekiwałam czegoś więcej. Może ze względu na mój wiek i dość małą wiedzę na temat starych filmów i fakt, że nie mogłam rozpoznać wszystkich postaci sprawił, że nie oceniam tego numeru tak pozytywnie. Po okładce spodziewałam się więcej o tej animacji i Johnym.
Ogólna ocena: 6/10

 Business English Magasine

Wydanie specjalne Taboo

Cena: 19,50 

Choć początkowo miałam opory przed czytaniem magazynu biznesowego, wydanie specjalne bardzo trafiło w moje gusta. Większość artykułów czytałam z ciekawością i byłam bardzo zadowolona, że zdecydowałam się na to wydanie specjalne.

Artykuły, które przykuły moją uwagę to:
Trends
A New Line in Lingerie - artykuł o seksownej bieliźnie produkowanej dla mężczyzn i przebieraniu się w kobiece ciuchy
Sugar Daddies for Students - artykuł o sponsoringu wśród studentek
Cruel Cargo - artykuł o handlu ludźmi
Sex industry
Major Changes in the Adult Industry - artykuł o zmianach w przemyśle dla dorosłych gdzie swoje miejsce znalazła nawet pewna bardzo sławna autorka - zgadniecie kto? ;)
Lifestyles
Forbidden Ink - artykuł o tatuażach w różnych kulturach
All in the Mind - artykuł o chorobach psychicznych
Managing people
Bodily Embarrassments - artykuł o zażenowaniach cielesnych
Guru Review: Doctor Benjamin Spock - artykuł o człowieku, który wydał wiele książek na temat wychowania dziecka. Cieszę się, że moja mama nie czytała takich tytułów.
Don’t Put Your Foot in It - Jak nie strzelić gafy rozmawiając o tematach taboo?

Pełny spis treści można znaleźć tu.
Ten magazyn jest moim faworytem. Artykułów było naprawdę wiele, a każdy z nich przedstawiał jeden z tematów uznawanych w społeczeństwie za taboo. Dowiedziałam się z niego wielu nowych rzeczy i zdecydowanie rozbudowałam 'profesjonalny' słownik.
Ogólna ocena: 10/10

Dlaczego polecam te magazyny?


  •  Nie spotkałam się na polskim rynku z lepszymi czasopismami, które w przystępnej formie przekazywałby tyle wiedzy z języka obcego.
  •  Są na poziomie B2 - średniozaawansowanym, w moim mniemaniu nawet osoby, które gorzej znają angielski - np. na poziome B1 - poradzą sobie z artykułami, bo większość trudnych słówek jest tłumaczona. 
  •  W wydaniach specjalnych na końcu numeru znajdziemy krótki test, sprawdzający to czego się nauczyliśmy.
  • Pozwalają rozwijać nie tylko umiejętność czytania, ale także słuchania.
  • To przede wszystkim nauka przez zabawę! Możemy dowiedzieć się też wiele ciekawych rzeczy o obcych kulturach.
  • Magazyny są krótkie, ale treściwie. Zawsze znajdziemy chwilę na przeczytanie choć kilku artykułów.

    Za możliwość przeczytania magazynów dziękuję wydawnictwu Colorful Media
Z pewnością sięgnę jeszcze po te magazyny, bo są naprawdę świetnym narzędziem do nauki języków.
Mieliście okazje czytać lub przeglądać te czasopisma? Jak wrażenia? :)

5 komentarzy:

  1. Te magazyny są świetne. Połączenie nauki i rozrywki w jednym. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie zapowiadają się te czasopisma, szczególnie wydanie specjalne o filmach wpadło mi w oko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie miałam okazji "spotkać się" z tymi magazynami, ale widzę, że muszę to nadrobić. Sądzę, że to świetne uzupełnienie wiedzy i chociażby minimalne nasiąknięcie i zasmakowanie kultury danego kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Ci przez ramię dzisiaj ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Od paru lat czytam te magazyny i jestem z nich bardzo zadowolona. Najczęściej sięgam po edycję ang i niem oraz wydania specjalne - ale tyle te, które tematycznie mnie bardziej zainteresują ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...