środa, 13 listopada 2013

NJO#2 - Jak zamawiać na Amazonie?


Nauka języków obcych #2

Jak zamawiać na Amazonie?


Czytanie w obcym języku to jedne z najlepszych, a przynajmniej najprzyjemniejszych sposobów na naukę. W kolejnym poście z serii przedstawię magazyny dostępne na polskim rynku, pomagające w nauce języków. Jak zdobyć takie książki? Ceny w Empiku przerażają, na szczęście da się temu zaradzić. Wystarczy poszukać u źródła.

Amazon.co.uk to portal (podobny do polskiego Empika, ale tańszy i bardziej rozbudowany), na którym można zamawiać książki, płyty, filmy, gry etc - ja najczęściej korzystam z tego pierwszego, czego wyniki są w tym i tym poście. Kiedy pytałam o to co powinno znaleźć się w tym instruktażowym poście, oprócz konkretnych pytań dostałam wiele próśb o ogólne opisanie takich zakupów. Wielu z was pytało o to jak dokonać zakupów w sklepie. Ten post będzie zawierał wszelkie informacje i najczęściej zadawane pytania.

Zamawianie w kilku krokach:

1. Tworzymy konto na Amazonie - to bardzo intuicyjne i wystarczy podążać za  instrukcjami.


2. Tu zaczyna się zabawa - dodajemy do koszyka tyle, ile damy radę unieść ;)!


Mamy dwie opcje: Add to Basekt - Dodaj do koszyka lub Add to Wish List - Dodaj do listy życzeń.

Żeby kupić produkt trzeba go dodać do koszyka; jeśli nie jesteśmy pewni wyboru lepiej dodać go do listy życzeń. Może to być wskazówka dla innych, którzy nie wiedzą co powinni kupić ci np. na gwiazdkę. 

3. Przechodzimy do naszego Koszyka - Basket. Tu widzimy koszt bez VATu, pełna cena pojawia się po kliknięciu na niebieski napis Estimate Vat, Postage and Packaging. Vat doliczy się samodzielnie, przesyłka jest darmowa przy zamówieniu za odpowiednią kwotę - o tym niżej - i nie wybraniu opcji "na prezent" - This order contains a gift.


4. Klikamy Proceed to Checkout, wpisujemy hasło. Następnie adres ( przy pierwszym zamówieniu).


5. Po sprawdzeniu czy wszystko się zgadza wybieramy opcję przesyłki FREE. Wcześniej koszt zamówienia mógł być wyższy niż oczekiwany, ale po odhaczeniu tej opcji powinien zredukować się do wartości zamówionych rzeczy + VATu. 


6. Potwierdzamy nasze zamówienie klikając Place your order i... czekamy! :)  Trwa od 3 do 10 dni, ja zwykle otrzymuję zamówienia po 3-5 dniach.


Najważniejsze zagadnienia

·        Wysyłka:

     Dostawa do Polski jest możliwa tylko z amazon.co.uk, amerykańska wersja (amazon.com) nie jest dla nas dostępna. Możemy skorzystać z darmowej wysyłki do Polski przy zamówieniu powyżej 25F, inaczej w ogóle się nie opłaca. Kwalifikują się tu książki, płyty, filmy, gry, ale uwaga - nie sprzęty elektroniczne, np. Kindle. Dodatkowo, tą opcją można zamawiać tylko jeżeli widzimy tę informację:

 Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery.
 

·        Płatność:

Waluta: Amazon, a właściwie bank, sam przelicza złotówki na funty, nie jest to zazwyczaj korzystny kurs, bo ustalany odgórnie.

VAT/Cło: VAT nie jest zawarty w cenach, a doliczany jest do tej widocznej pod koszykiem.

Karta kredytowa: Żeby zamawiać z tej strony potrzebna jest karta kredytowa. Lista kart akceptowanych przez Amazon. Dodawanie karty odbywa się przy wybieraniu sposobu płatności, moja (taty :P) jest już dodana, więc nie mogłam tego pokazać, ale naprawdę bardzo łatwo to zrobić.

·        Promocje:

O wszelkich będziemy poinformowani przy newsletterze mailowo. Sprawdzić je można tak: amazon.co.uk ->Today's Deals -> Special Offers by Category: Books (Po lewej). Teraz wybieramy to co nam pasuje, np. papierowe/twarda oprawa/nowości oraz poniżej5F, wg ocen, kategorie.
Teraz znajdziemy m.in. Miasto Kości za 3.85F, Gwiazd naszych wina za 3.45F (ceny bez VATu).

Starałam się przedstawić wszystko jasno, a napisanie tego postu było bardzo czasochłonne. Jeśli o czymś zapomniałam, proszę napiszcie w komentarzu, a uzupełnię notkę.  

Zamawialiście kiedyś na Amazonie? Jakie macie doświadczenia? Ja tylko pozytywne, polecam! :)

10 komentarzy:

  1. Nie zamawiałam nigdy jeszcze na Amazonie, bo zazwyczaj jeśli czytam książkę po angielsku to jest to ebook, aczkolwiek miałam już styczność z tą ksiązką - niejednokrotnie, szczerze mówiąc. Być może kiedyś pokuszę się o zamówienie. :)
    Dzięki za notkę! :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre pozycje trzeba mieć na własność, w twardej oprawie, jak na przykład 'Kodeks Nocnego Łowcy' <3
      Warto się skusić :D
      PS Książką czy sklepem? :P

      Usuń
    2. PFF! Sklepem. SKLEPEM! Tak to jest, jak się trzyma dłonie na klawiaturze, a myśli o czymś zupełnie innym ^^ Niemniej. Jeśli chodzi o moje doświadczenie z tym SKLEPEM to zazwyczaj sprawdzałam ceny i KOSZULKI z GRY O TRON *-* Cudo!
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  2. Ja z tego, co dobrze pamiętam mam już konto na amazonie, bo kupowałam (a raczej wujek mi kupował xD) Kindle. Miałam zamiar w bliskiej przyszłości zamawiać tam książki, więc dzięki za posta! Jest bardzo przejrzysty i przydatny. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)
      Kindle'a nie kupował czasem z amazon.com? To duża różnica, bo to dwa osobne konta.

      Usuń
  3. Karta kredytowa? O.o Ale ja nie mam... Ani rodzice nie mają... W ogóle nikt ze znajomych nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatna instrukcja. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po osiemnastce robię z kolegą mega zakupy na amazonie (on będzie miał niedługo kartę, a ja po mojej osiemnastce pieniądze) i będzie taaaaki MEGA SZOPING :D
    Dzięki za instrukcję, jeśli D. się pogubi to na pewno mu pokażę twoją stronę i powiem: "Widzisz? Widzisz? Ona ma racje, rób tak a wszystko będzie ok!" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D
      Powiedz koniecznie w co się zaopatrzysz!

      Usuń
  6. Przydatny post, też ostatnio myślałam o zamówieniu jakiejś książki, albo ewentualnie książek w oryginale:D informacje na pewno się przydadzą:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...