czwartek, 31 października 2013

Halloween - Co czytam i oglądam?

Halloween - Co czytam i oglądam?

Mówię z góry, Halloween nie obchodzę i nie uznaję za święto, nie obchodzę w żaden szczególny sposób. Chciałabym jednak pokazać Wam co jest w moich planach na długi weekend. Postawiłam utrzymać wszystko w tematyce halloweenowej :)

Lektury:

Powieści z dreszczykiem, które idealnie wpasowują się w temat duchów, zdolności paranormalnych i tajemniczych śmierci.

 

The unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Słyszałam same pozytywne opinie na temat tej powieści. Dziewczyna budzi się w szpitalu po wypadku, nie pamiętając niczego i dowiaduje się, że jako jedyna go przeżyła. Ze stosiku Amazon.

 

Dym i Lustra - Neil Gaiman

 

Tutaj nada się każda powieść tego autora, ja posiadam jedynie tę, ze stosiku konkursowego.
Ta książka to zbiór krótkich opowiadań. Chętnie sięgnęłabym też po 'Ocean na końcu drogi' czy 'Amerykańskich Bogów'.

 

 Carrie - Stephen King

Tej książki nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Wybrałam ją, bo zawsze chciałam przeczytać jakąś powieść tego autora, była dostępna w szkolnej bibliotece, a film miał niedawno swoją premierę! Link do bardzo ciekawej promocji był swego czasu na moim facebooku. Video promujące.

Zazdrość - Gregg Olsen

Dziwne rzeczy dzieją się w uroczym miasteczku Port Gamble w stanie Washington. Nastoletnia Ketelyn zostaje znaleziona martwa w wannie. Czy to był nieszczęśliwy wypadek czy samobójstwo? A może doszło do morderstwa? Kto jest winny?

Seriale: 

 Dodatkowy dzień pozwala na nadrobienie zaległości m.in. serialowych. O moich ulubionych pisałam już tu.

American Horror Story Coven
Sezon 3 odcinek 4

Cordelia Foxx otwiera elitarną szkołę dla czarownic, gdzie uczy kontroli nad mocami i chroni przed powracającymi sabatami.

Bałam się, że trzeci sezon nie będzie tak dobry, ale podoba mi się nawet bardziej niż poprzednie. Mówiłam już, że występuje tu Emma Roberts? :)




Supernatural
Sezon 5 odcinek 1
 

Dwójka braci za każdym razem kopie tyłki demonom.

Tak, mam zaległości, ale staram się!



 

The Orginals
Sezon 1 odcinek 2

 Najstarsze wampiry na świecie powracają do miasta, które wybudowały kilkaset lat temu.

Tu też nie jestem na bieżąco, pierwszy odcinek mnie rozczarował, ale koleżanki namawiają do obejrzenia kolejnych, podobno są lepsze.





Co wy czytacie/oglądacie w Halloween? Podążacie za jakimś schematem czy nie ma dla was znaczenia okres duchów?  Widziałam na facebooku, że część z Was wybiera mniej lub bardziej przerażające powieści. Kiedy przyjdzie na nie czas, jeśli nie teraz? :)

27 komentarzy:

  1. Hm... Szczerze powiedziawszy w ten długi weekend będę się starała po prostu jak najwięcej czytać. To co przeczytam - nie ma większego znaczenia. Mam na przykład w planach postapokaliptyczną powieść utrzymaną w klimatach s-f, lekturę, od której niestety nic mnie nie uwolni i książkę, którą znalazłam dziś w bibliotece, a którą strasznie chciałam mieć ze względu na fabułę... "Czarne Serce". :) Nowość wydawnictwa, toteż tym bardziej cieszę się, że ją dorwałam.
    Natomiast jesli chodzi o seriale to jestem prawdziwą maniaczką. :D Oglądnę pewnie kilka/naście odcinków trzeciego sezonu "Charmed", a oprócz tego muszę w końcu się wziąć za 9 sezon SN! Kto to widział, żeby jeszcze tego nie oglądnąć? Oprócz tego, o ile czas mi pozwoli, postaram się oglądnąć "Anatomię Prawdy", jak najwięcej odcinków. No i zaległe, premierowe odcinki "Witches of East End" i "The Tomorrow People". :)
    Miłego długiego weekendu!
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj seriale nadrabiałam cały zeszły tydzień kiedy byłam chora :D
      Dziękuję i nawzajem!

      Usuń
  2. Zazdroszczę "The unbecoming of Mara Dyer". Mam ją w planach zakupowych, więc na pewno ją kiedyś przeczytam. :D

    Moje plany to dokończyć przynajmniej dwie książki i nauka, niestety. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poluj na okazję, ja dałam mniej niż 25zł - jak zawsze z książkami z Amazona :)
      Nie wiem czy dam radę to wszystko przeczytać :P

      Usuń
  3. Halloween jako tako nie obchodzę, ale... uwielbiam te wycinane dynie i od ubiegłego roku postanowiłam sama takie tworzyć ;) Relaksuje, a efekt jest ciekawyy :D
    Niedawno czytałam "Gwiezdny pył" Neil'a Gaiman'a i mam od tej pory ochotę na więcej jego powieści, w tym "Dym i lustra";)
    Co do "The Origials" - też byłam strasznie zawiedziona pierwszym odcinkiem, ale rzeczywiście potem jest coraz lepiej ;) Jednak mimo wszystko i tak zdecydowanie wolę TVD :P
    Na Halloween'owy weekend nie mam konkretnych planów książkowych, ale z pewnością obejrzę nowe odcinki TO i TVD (tu jeszcze mam jeden zaległy do nadrobienia ;)).

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie American Horror Story też miało być, ale coś mi się napisy nie chcą odpalić, a jednak wolę zrozumieć wszystko co mają do powiedzenia ;) Ale zaraz będę kończyła czytać "Noc żywych Żydów" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie oglądam :) Nie wiem jak wersja z napisami, niestety.
      Nie słyszałam o tej książce, muszę sprawdzić!

      Usuń
  5. Co czytam? Ech... Podręczniki akademickie :/
    :D Ale ostatnio nie mogłam się oderwać od "Zgonu" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tę powieść w planach! :)
      Uczyć się też niestety trzeba, ale mi siedzenie przy książkach nie służy :P

      Usuń
  6. American Horror Story rzeczywiście jest doskonałym wyborem na halloweenowy wieczór, chociaż ten sezon póki co mi się nie podoba. Poprzedni był znacznie lepszy.
    "Carrie" chciałam zamieścić w swoim rankingu ze względu na remake filmu, ale w domu miałam "Miasteczko Salem" i to właśnie tę książkę wykorzystałam do zdjęcia, dlatego zostało to. Ale myślę, że każda książka Kinga byłaby dobra! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie się podoba :D Zgadzam się, King idealny na Halloween!

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. W ten długi weekend staram się jakoś nadrobić moje zaległości recenzyjne i naukowe! W przyszłym tygodniu czeka mnie kilka dosyć ważnych sprawdzianów i zaliczeń, ale nie ma opcji, że nie dam rady! :P

    "Supernatural" - przez rok udało mi się obejrzeć tylko jeden sezon, chyba nie należę do serialomaniaków. Obejrzałam tylko kilka od dechy do dechy. ;)
    "Carrie" z chęcią bym przeczytała a jeszcze bardziej obejrzała. Jestem strasznie ciekawa tej lektury i filmu. Chyba będę musiała wybrać się do biblioteki - I TO SZYBKO! ;)

    A poza tym - zazdroszczę Ci "Zazdrości".

    Udanej lektury,
    Czarny Kapturek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam kilka postów do napisania :P
      Ja trochę się zawiodłam, ale nie była to zła książka - ja też mam z biblioteki ;)

      Usuń
  9. Ja też staram się nadrabiać zaległości, ale cały czas brakuje mi dodatkowych godzin niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doba powinna mieć co najmniej 48 godzin!

      Usuń
  10. Wszyscy piszą nauka, podręczniki... może pora skończyć ze stosikami, a zacząć z dobrymi ocenami? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak nie :D Poza tym co ty chcesz od moich ocen?! Spójrz na swoje :P

      Usuń
  11. Czytałam "Dym i Lustra", a "Amerykańscy Bogowie" leżą w oryginale i się kurzą, bo albo mi się nie chce albo nie mam czasu... ;c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że czytasz po ang :P

      Usuń
    2. Zwykle nie, ale jak mi coś okazjonalnie wpadnie w łapki ^^ Ta książka kosztowała 5 zł w antykwariacie! ;)

      Usuń
    3. Musimy się razem wybrać do jakiegoś, bo wstyd, ale nigdy nie byłam!

      Usuń
  12. Czytałam Carrie, ale to juz dawno :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Średnia jak dla mnie.
      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  13. American Horror Story- uwielbiam, ale na razie zaczynam drugi sezon, Supernatural też oglądam, ale od czasu do czasu, a The Originals mam w planach zrobić sobie całonocny maraton jak będzie więcej odcinków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie średnio przekonuje serial "The Orginals" :/
      AHS jest mega, Supernatural też!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...