niedziela, 1 września 2013

Ulubione seriale

Ulubione seriale

To lista moich sześciu ulubionych seriali, które polecam każdemu. Kolejność jest przypadkowa, oprócz miejsca pierwszego :)

  1. Pretty Little Liars

    Bezapelacyjnie numer 1! Myślę, że wiele osób dobrze go zna.

    The truth won't set you free bitches, I'm going to bury you with it. Kisses -A"

    Serial  opowiadający historię czterech dziewczyn – Spencer, Hanny, Arii oraz Emily – których przyjaźń skończyła się po zaginięciu "królowej" ich paczki – Alison. Rok później cała czwórka zaczyna dostawać wiadomości od kogoś, kto podpisuje się "A". Osoba ta grozi, że rozpowie ich sekrety. Wszystkie, a nawet te, o których wiedzieć mogła tylko Alison.*
    Wszystko rozgrywa się szybko, odkrywanie tajemnic, zwodnicze tropy. Postaci, które kochamy - w przeciwieństwie do książki - oraz takie których nienawidzimy, dla mnie to Jenna, Paige. Niesamowite końcówki, przedstawiające działania A. Moja ulubiona to ta z papugą - boskie :D
    Jest w tym serialu coś, co pomimo kolejnych odcinków mocno przyciąga. Ostatnie odcinki bardzo przypominają mi pierwsze. Dużo akcji, strachu i wrażeń.
  2. The Vampire Diaries


    Jeden z pierwszych seriali, które oglądałam regularnie.

    Cztery miesiące po tragicznym wypadku samochodowym, w którym giną rodzice 17-letniej Eleny Gilbert i jej 15-letniego brata Jeremy’ego ciągle próbują poradzić sobie ze smutkiem i iść naprzód. Z początkiem nowego roku szkolnego, Elena i jej przyjaciele są zafascynowani nowym przystojnym i tajemniczym uczniem Stefanem Salvatore. Stefan i Elena natychmiast zwracają na siebie uwagę, Elena nie ma pojęcia, że Stefan jest półtora wiecznym wampirem, starającym się żyć spokojnie wśród ludzi, kiedy jego brat Damon jest uosobieniem przemocy i brutalnego wampira. Teraz ci dwaj wampirzy bracia – jeden dobry, drugi zły – toczą wojnę o duszę Eleny i jej przyjaciół, rodziny i mieszkańców małego miasteczka Mystic Falls, w stanie Virginia. Elena po pewnym czasie staje się wampirem, pozostawia Stefana, ponieważ on za wszelką cenę chce zdobyć lekarstwo na wampiryzm nie akceptując jej nowego charakteru.Niestety, o ile pierwsze odcinki bardzo mi się podobały, ostatni sezon był... ok i nic więcej. Oglądam po prostu z przyzwyczajenia. Ma jednak w sobie "to coś". Bale kostiumowe, Damon (to chyba jedna z ważniejszych przyczyn ;p), zzabawny i czarujący Klaus.

  3. Glee


    Nauczyciel języka hiszpańskiego, w jednej z amerykańskich szkół średnich, Will Schuester , chcąc przywrócić szkolny Glee Club do dawnej świetności, postanawia zostać jego kierownikiem. Zbiera grupę uczniów i w ten sposób powstaje zespół. Nowy skład klubu jednak nie jest zbiorem najpopularniejszych i najbardziej atrakcyjnych fizycznie uczniów szkoły. Przeciwnie – są to niezbyt lubiani młodzi ludzie, często pełni kompleksów i ze skomplikowanym bagażem przeszłości.
    To jedyny musical jaki tak bardzo mi się podoba. Piosenki są nowe, zgodne z aktualnymi trendami, a nie ma nic lepszego niż usłyszeć swoje ulubione kawałki w wykonaniu ekipy Glee. Oprócz tego bohaterowie muszą zmagać się z normalnym licealnym życiem, które nie raz nie jest proste.

  4. Skins

                        

    Brytyjski serial opowiadający o życiu grupy nastolatków z Bristolu. Tytuł serialu pochodzi od słowa skins, które w slangu brytyjskim oznacza bletkę – bibułkę do skręcania jointów bądź papierosów
    (ale wstyd - nie wiedziałam!)

    Pomimo, że może wydawać się nudnym serialem dla nastolatków o piciu, ćpaniu i imprezowaniu, jest czymś dużo więcej. Opowiada historie osób z patologicznych rodzin, które żyją w odmiennej rzeczywistości, dlatego są tak ciekawe. Można upchnąć do do szufladki "psychologiczny", jeśli się uprzemy. Ja obejrzałam wszystkie sezony i było to dla mnie emocjonalne przeżycie. Bohaterowie są wykreowani znakomicie.
  5. Gossip Girl

    Narratorem serialu jest bloggerka Plotkara o nieznanej tożsamości, opisuje ona skandaliczne życie uczniów prywatnej szkoły na Upper East Side w Nowym Jorku. Serial rozpoczyna się powrotem na Upper East Side Sereny van der Woodsen z tajemniczego pobytu w szkole z internatem w Connecticut. Nikt nie wie dlaczego wyjechała, i z jakiego powodu wróciła. Blair Waldorf, królowa Constance Billard, a zarazem była przyjaciółka Sereny nie cieszy się z jej powrotu, w przeciwieństwie do swojego chłopaka, Nate’a Archibalda, który darzył Serenę nie tylko sympatią. W każdym z sezonów serialu widzowie poznają rozwój relacji Blair z Chuckiem, początkowo czarnym charakterem i rozkwit romansu Sereny z Danem. Serial kończy się na 6 sezonie, kiedy widzowie dowiadują się kto jest plotkarą. Ostatnia scena pokazuje losy głównych bohaterów 5 lat później.
  6. In Treatment


    Opowiada o 53-letnim psychoterapeucie dr Paulu Westonie. Ukazuje cotygodniowe spotkania doktora z pacjentami. Niesamowicie wciągnęły mnie sesje z pacjenatmi. Szczególnie Sophie, ale nie tylko. Im dłużej obserwowałam poszczególne osoby, tym łatwiej było mi je zrozumieć. Końcówka pierwszego sezonu była bardzo dobra i narobiła mi smaczku na więcej. Jedyny z w/w seriali, z którym nie jestem na bieżąco. Właśnie zaczynam drugi sezon.

    *Wszystkie opisy pochodzą z wikipedii
    Oprócz tych seriali oglądam/oglądałam kilka innych - Czystą Krew, Supernatural, Misfits, The Secret Circle, The Carrie Diaries. Uznałam jednak, że nie są moimi ulubionymi. Nie mam banana na twarzy kiedy wychodzi nowy odcinek, a niektóre porzuciłam.

    Oglądacie seriale? Podzielcie się Waszymi ulubionymi. Oglądacie, którykolwiek z wyżej opisanych? Co innego możecie mi polecić?

6 komentarzy:

  1. PLL kocham, uwielbiam, ubóstwiam i co tam jeszcze! Zawsze z niecierpliwością czekam na nowe odcinki!
    Z wyżej wymienionych lubię jeszcze Plotkarę, a TVD obejrzałam tylko pierwszy sezon, bo drugi nie przypadł mi jakoś do gustu, więc odpuściłam.
    Do swojej listy oprócz PLL i GG dodałabym jeszcze "The Cut", który niestety skończył się po 3 krótkich sezonach oraz "Ojca Mateusza", czyli jedyny polski serial, który naprawdę lubię i zniosę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam pierwszy odcinek The Cut, ale średnio mi się podobał, a spodziewałam się czegoś lepszego. Ojca Mateusza czasem oglądam, kiedy po prostu jestem w pokoju gdzie akurat jest w TV :) Całkiem przyjemny, ale nie poświęcam cennego czasu na średnie seriale kiedy jest tyle zaległości w ciekawszych :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. PLL i GG znam i obejrzałam wszystkie sezony. Ja od siebie mogłabym dodać Dr. House, Grey's anatomy, One three hill. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam obejrzeć Housa i dwa pozostałe, ale mam tyle innych na liście ;)

      Usuń
  4. Kocham PLL i Plotkarę. TVD też, ale ostatnio niestety mnie. Do Skins muszę przyznać, że mnie zachęciłaś:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...