niedziela, 17 czerwca 2012

"W dżungli życia" Beata Pawlikowska


Tytuł: W dżungli życia. Poradnik dla dziewczyn i chłopców (oraz niektórych dorosłych)
Autor:  
Wydawnictwo: Latarnik
Ocena: 8/10
Książka wartościowa, mnie bardzo się podobała. Może ze względu na mój nastoletni wiek lub problemy, z którymi borykała się autorka. Porusza wiele kwestii, znanych z doświadczenia, a nie suchej teorii tj. gwałt, zaburzenia odżywiania, samotność, samobójstwo, brak akceptacji i wiele innych. Oprócz tego miłe dla oka zdjęcia z podróży i ciekawostki o różnych kulturach.
Strasznie irytujące było zdanie "Nikt mi nie powiedział, że" nagminnie występujące w powieści. Brzmiało trochę jak żale, które autorka wylewała na... rodziców, nauczycieli? Przecież sama mówi, że do wszystkiego trzeba dojść samodzielnie, więc kłóci się to trochę z pretensjami o coś nieoczywistego i wcale nie koniecznego. Mniejsza.
Totalną katastrofą była końcówka, opowiadania pisane w młodym wieku kompletnie pozbawione sensu (chyba, że nie potrafię go odnaleźć), przez które ledwo się przedarłam - prawdziwa dżungla.
Autorce nie można odmówić lekkiego pióra, oprócz w/w części. Najpierw elementy biografii opisane bardzo interesująco, potem wnioski autorki, do których doszła po wielu latach ucząc się na własnych błędach. Moim zdaniem każdy musi sam się sparzyć, niestety, by dostać własne nauczki.
Przemyślenia nie są bardzo głębokie, a la Coehlo, ale myślę, że celem autorki było co innego, więc traktuję to jako plus. To oczywiste prawdy, które każdy zna, ale warto je sobie od czasu do czasu przypomnieć i uporządkować.
Kilka pomysłów mam zamiar wcielić w życie. Chciałam to zrobić już dawno, z mniejszym lub większym skutkiem mi się udawało, ale ta powieść jest dla mnie impulsem to wzięcia życia w swoje ręce i osiągnięcia sukcesu ciężko na niego pracując. Mam zamiar postarać się i powalczyć o to co mi się należy lub co mogę mieć. Z odpowiednim planem jestem w stanie dokonać wszystkiego, realizując go punkt po punkcie.
Jeśli ktoś natknie się na tę pozycję w odpowiednim czasie może naprawdę pomóc.
Przeczytam kolejne części z serii "W dżungli" i być może niektóre podróżnicze jeśli znajdę czas i ochotę.

2 komentarze:

  1. Dla mnie Beata Pawlikowska to prawdziwa Szamanka. Z jej książek czerpię inspiracje do pracy nad sobą. Wiem, że dzięki jej wskazówkom będę i może już zaczynam być szczęśliwa

    Pozdrawiam serdecznie
    Anna M.
    annamatysiak.blogspot.com

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się. Niedawno skończyłam trzecią książkę z tej serii :) Przede mną jeszcze podróż przez dżunglę miłości oraz podświadomości (niedługo premiera) :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...