niedziela, 17 czerwca 2012

"Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek" Mary Ann Shaffer, Annie Barrows

Tytuł: Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek
Autor: ,

Wydawnictwo: Świat Książki
Ocena: 8/10
Drodzy czytelnicy!
Sam tytuł mnie zaintrygował i sprawił, że chciałam zapoznać się z tą nietuzinkową pozycją. Po opisie z okładki spodziewałam się miłej, przyjemnej i lekkiej powieści na jeden wieczór. Wcale tak nie jest! Owszem czyta się z radością, niekiedy uśmiechem na twarzy - swoją drogą ciekawe co pomyśleli o mnie ludzie jadący tym samym autobusem. Nie przypuszczałam, że powieść o wojnie - nie miałam pojęcia o tematyce książki - może zawierać tyle humoru, wcale nie umniejszając dramaturgii tego okropnego okresu.
Na początku zaskakuje nas forma powieści, po przeczytaniu kilku stron wiemy, że nie mogło być inaczej. Czujemy się dziwnie, trochę jak podglądacze. W końcu te listy nie były adresowane do nas. Potem zupełnie o tym zapominamy, mamy wrażenie, że to właśnie my jesteśmy adresatami. Od razu obdarzyłam miłością mieszkańców Guernsey, stali się moimi przyjaciółmi. Było mi żal Elisabeth, jednocześnie byłam zła na Adelajdę Addison i zauroczona małą Kit. Tyle emocji okazywanych postaciom książkowym, rzeczywiście można zapomnieć, że to nie prawdziwi ludzie. Wydają się jednak czasem bliżsi niż koledzy z pracy czy szkoły. ich życzliwość i dobroduszność od razu zdobyła moje serce.
Do tej wspaniałej powieści, autorce udało się zgrabnie wpleść fakty wojenne ukazujące smutne oblicze tego okresu. Było to zrobione tak umiejętnie, że nie dało się nawet tego zauważyć tak, by traktować to przedmiotowo, z dystansem.
Wspaniała książka, które zupełnie przerosła moje oczekiwania. Dzięki jej formie czyta się szybko i z poczuciem bycia częścią powieści co jest naprawdę ciężkie do zrobienia.
Z całym szacunkiem i pozdrowieniami
Magda, która bardzo chciałaby dołączyć do Stowarzyszenia i spróbować słynnego placka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...